مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-09پزشكي

درباره بیماری پسوریازیس چه می دانید؟


بیماری پسوریازیس مسری نیست و هیچ گونه مشکلی برای اطرافیان بیمار ایجاد نمی کند.

- علی صیادی نژاد در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری پسوریازیس، اظهار کرد: بیماری پسوریازیس از جمله بیماری های پوستی التهابی مزمن است که نوع معمول آن با ضایعات پوستی نسبتا برجسته و قرمز رنگ و پوسته های خشک، مشخص می شود و آرنج ها و زانوها عمده ترین محل های درگیر با پسوریازیس است.

وی با بیان اینکه بیماری پسوریازیس در همه نژادها و بین زنان و مردان به صورت مزمن یا حاد مشاهده می شود، افزود: این بیماری انواع وسیع و گسترده ای دارد که می تواند طیفی از علائم بالینی را با خود به همراه داشته باشد و سر، کف دست و پا و حتی ناخن ها را درگیر کند.

این پزشک با بیان اینکه احتمال ابتلا به بیماری پسوریازیس در رده های سنی 20 و 60 سالگی، بیشتر است، تصریح کرد: بیماری پسوریازیس معمولا بین 1 تا 3 درصد جمعیت را در جوامع مختلف درگیر می کند و علت بروز این بیماری هنوز به طور قطعی مشخص نشده ولی عوامل ژنتیکی و محیطی در ایجاد این بیماری نقش دارند.

متخصص پوست با بیان اینکه عفونت ها، تروما یا ضربه و استرس اعم از فیزیکی و ذهنی از جمله عوامل محیطی است که می تواند منجر به بیماری پسوریازیس شود، گفت: در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی، برخی تغییرات در سیستم ایمنی فرد ایجاد می شود که این تغییرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره بیماری پسوریازیس چه می دانید؟

درباره بیماری پسوریازیس چه می دانید؟