مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-09اقتصادي

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری برای تولید گازوییل باکیفیت


به سمت تولید بنزین و گازوییل یورو 5 می رویم و همچنین برای افزایش کیفیت گازوییل، 700 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جواد اوجی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: امروز شرکت های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم تر شرکت گس پروم در کشور ما سرمایه گذاری می کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس تفاهم نامه ای نزدیک به 40 میلیارد دلار با یکی از شرکت های بزرگ دنیا تحت عنوان گس پروم امضا کرده ایم.

همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود 4 میلیارد دلار منعقد شده است.

وزیر نفت افزود: از سویی دیگر با داشتن ذخایر نزدیک به 34 هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم، بنابراین با تفاهم نامه و توافقاتی که با شرکت گس پروم منعقد شده، همه این موارد را با جدیت در دستور کار قرار داده ایم.

وی در مورد سواپ فراورده ها گفت: بحث مربوط به سواپ فرآورده ها را آغاز کرده ایم و پیگیر سواپ گازی هم هستیم که امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری برای تولید گازوییل باکیفیت

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری برای تولید گازوییل باکیفیت