مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-09اجتماعي

نسوختن هورالعظیم در گرو تامین حقابه است


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تنها راه جلوگیری از نسوختن هورالعظیم تامین حقابه آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها راه جلوگیری از آتش سوزی هورالعظیم، تامین حقابه رودخانه های کرخه در ایران و دجله و فرات در عراق است.

وی افزود: طی سال های گذشته شاهد تنش های آبی گسترده در سطح استان خوزستان بودیم و در حوزه تالاب هورالعظیم که از رودخانه کرخه آغاز می شود با کاهش بارندگی ها مواجه بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به اینکه بارندگی ها بسیار پایین تر از نرمال 50 سال گذشته بوده است، آبی که وارد رودخانه هورالعظیم می شود نیز کاهش یافته به همین دلیل شاهد آتش سوزی هایی در تالاب هورالعظیم بودیم.

وی با بیان اینکه آتش سوزی های 2 سال اخیر در حوزه هورالعظیم عمدتا مربوط به بخش عراقی بودند، ادامه داد: حقابه ایرانی هورالعظیم بیشتر از بخش عراقی تامین می شود و مدیریت تالاب در بخش ایرانی بیشتر بوده است.

اشرفی عنوان کرد: با توجه به تنش های زیاد با وزارت نیرو، بخشی از حقابه هورالعظیم را برای جلوگیری از تنش های شدید می توان تاحدودی تامین کرد مگر اینکه مانند تابستان گذشته، شرایط بسیار سختی را تجربه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسوختن هورالعظیم در گرو تامین حقابه است

نسوختن هورالعظیم در گرو تامین حقابه است