مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 10:512022-11-09اقتصادي

مزارع پرورش میگو به سمت روش های متراکم حرکت کنند/ افزایش بهره وری تا 10 برابر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مناطق ساحلی هرمزگان و نیز سواحل قشم در طول چند ساله اخیر به یکی از کانون های تولید میگو تبدیل شده به طوری که بنا بر اعلام مسؤولان 35 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت رفته و یا در آستانه بهره برداری است.

روش اصلی فعالیت مزارع پرورش میگو در هرمزگان سنتی است به طوری که افراد پس از اختصاص زمین از سوی دستگاه های مسؤول، اقدام به تسطیح و استخربندی خاکی زمین ها نموده و برای ورود و خروج آب دریا نیز محفظه ای طراحی و کار را با آبگیری از دریا و رهاسازی لارو میگو و تغذیه دهی به بچه میگوها آغاز می کنند.

  در برخی مزارع پرورش میگو نیز هوادهی معمولی نیز به استخرها داده می شود تا لاروهای میگو در سن کم و جثه ریز دچار کمبود اکسیژن نشوند و بتوانند زنده بمانند و رشد کنند.

ضرورت تغییر الگوی تولید میگو از روش سنتی به روش متراکم پس از توسعه قابل توجه سطح مزارع پرورش میگو در هرمزگان و اشتغال قابل توجه این بخش در طول سال های اخیر، حالا مراکز کشاورزی و تحقیقاتی در استان و نیز دانشگاهها به میدان عمل آمده و در تلاشند تا بهره وری در این زمینه را افزایش و با بهره گیری از روش های علمی، بر میزان تولید و کیفیت محصولات بیافزایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع پرورش میگو به سمت روش های متراکم حرکت کنند/ افزایش بهره وری تا 10 برابر

مزارع پرورش میگو به سمت روش های متراکم حرکت کنند/ افزایش بهره وری تا 10 برابر