مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:102022-11-09سياسي

نقطه آغاز حکمرانی نو کجاست؟


عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی گفت: کوچک سازی دولت، استفاده از تجربیات سایر کشورها و توجه به نقش مردم و نهادهای عمومی از مهم ترین اقداماتی است که باید به منظور شکل گیری حکمرانی نو صورت گیرد.

- دکتر روح الله اسلامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به صحبت های مسئولین سطح کلان نظام در خصوص لزوم شکل گیری برخی اصلاحات در کشور و همچنین سخنان رییس مجلس در مورد لزوم حرکت به سمت حکمرانی نو، اظهار کرد: در تمام دنیا وجود عواملی باعث تاثیرگذاری بر کیفیت حکمرانی شده است.

یکی از این عوامل، تکنولوژی اطلاعات است.

شبکه های اجتماعی باعث افزایش آگاهی شهروندان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شده است و این آگاهی افزایش یافته مردم، حرکت به سمت اصلاحات را در تمام دنیا اجتناب ناپذیر کرده است.

وی افزود: همچنین در تمام دنیا سطح زندگی شهروندان هر روز در حال ارتقا است و در اکثر موارد، نیازهای اولیه مانند آب آشامیدنی، بهداشت، آموزش و.

مرتفع شده است و اکنون خواسته های انسان ها متنوع تر شده و مردم دغدغه های مترقی تری نسبت به گذشته دارند که به منظور برآورده ساختن این نیازها باید اصلاحاتی در نظام حکمرانی ایجاد شود، چراکه نظام حکمرانی قدیمی، نمی تواند پاسخگوی نیازهای جدید مردم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقطه آغاز حکمرانی نو کجاست؟

نقطه آغاز حکمرانی نو کجاست؟