مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 02:002022-11-08بين الملل

جرائمی که طهرانی ها مرتکب می شدند!


قدیم ها اهالی تهران از همه بیشتر چه جُرمی مرتکب می شدند؟ درباره جرائمی که از پایتخت نشینان قاجاری سر می زد اسناد تاریخی متعددی باقی مانده است و رکورددار جرم در طهران قدیم هم «زد و خورد» بود! - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: بخشی از اطلاعاتی که امروزه درباره وقوع جرائم در طهران قدیم در اختیار داریم به راپورت وقایع مختلفه محلات دارالخلافه مربوط است و ماجرایش این است که ناصرالدین قاجار دومین بار که به سفر فرنگ رفت برای راه اندازی نظمیه در ایران از امپراتور اتریش مستشار نظامی درخواست کرد و مدتی بعد آنتوان دومونت فورت به ایران آمد و در دارالخلافه یعنی همان تهران تشکیلات ابتدایی نظمیه برپا شد.

در نظمیه جدید که طبق اصول استاندارد آن زمان تأسیس شد برای هر محله یک رییس و یک نائب رییس تعیین شد تا بر وضعیت امنیت محله نظارت کند.

آن موقع حوالی سال 1265 شمسی بود و درنهایت حدود 2 سال فعالیت نظمیه جدید و ارائه گزارش کار مرتب به مقامات بالاتر، آرشیوی معتبر از شرح جرائم پایتخت برای تاریخ به یادگار گذاشت.

براساس راپورت های نظمیه وضعیت جرائم در تهران چنین بوده است: در یک دسته بندی کلی به ترتیب زد و خورد، دزدی، اختلافات مالی، اختلافات خانوادگی و نزاع مالک و مستاجر مهم ترین جرائم و تخلفات اجتماعی در عصر قاجار بودند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرائمی که طهرانی ها مرتکب می شدند!

جرائمی که طهرانی ها مرتکب می شدند!