مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 00:502022-11-08اقتصادي

شفافیت کالا در کردستان کاملا مطلوب است/ مواد معدنی خام کردستان از کشور خارج نمی شود


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سال گذشته شفافیت کالاها به دلیل عدم آگاهی لازم واحدهای تولیدی در سامانه جامع کم بود اما خوشبختانه با توجه به نظارت ها و آگاهی بخشی لازم به واحدهای تولیدی و عرضه، - بختیار خلیقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج به شفافیت کالا در چرخه تولید و توزیع اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت سامانه جامع، شفاف سازی و انجام بازرسی های نوین بر تولید و توزیع کالا در سطح کشور و به تبع آن استان ها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: سامانه جامع یکی از مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که توسط اداره صمت اجرا می شود و اظهار تولید، شناسه کالا و خرید و فروش آن باید در بستر سامانه باشد.

خلیقی یادآور شد: در زمینه شفایت کالا در بستر سامانه جامع، مواد معدنی قبلا در بستر سامانه تخصصی بود که اکنون در سامانه جامع هم ثبت می شود.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان مواد معدنی خام کردستان از کشور خارج نمی شود چرا که تاکید ما بر فرآوری مواد معدنی است و در زنجیره تولید کالا باید ثبت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شفافیت 20 درصدی کالا در حوزه معدن نیز گفت: از مجموع 377 واحد معدن در کردستان 200 واحد فعال است و مابقی به صورت سنگ لاشه است که در آینده نزدیک با برگزاری مزایده، واحدهای معدنی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت کالا در کردستان کاملا مطلوب است/ مواد معدنی خام کردستان از کشور خارج نمی شود

شفافیت کالا در کردستان کاملا مطلوب است/ مواد معدنی خام کردستان از کشور خارج نمی شود