مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 00:152022-11-08اجتماعي

گرافیستی که عمرش را به کتاب آرایی گذراند


دونده ای بود که تا پایان عمرش دوید.

هنرمندی که عمرش را وقف چاپ کتاب، نقاشی و کتاب آرایی کرد.

او که امروزه به عنوان استاد کتاب آرایی نوین معرفی می شود، - در طول حیات کاری خود غیر از کتاب های درسی اقدام به چاپ کتاب های جیبی، دائره المعارف فارسی و کتاب های کمک آموزشی کرد.

او هرمز وحید بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بخش تجسمی ایسنا، هرمز وحید هنرمند گرافیستی است که بیشتر به واسطه ی فعالیت در زمینه چاپ و کتاب آرایی شناخته می شود.

او که در طول فعالیت حرفه ای خود کارهای مهمی از قبیل طراحی لوگوی شرکت اُفست را انجام داده، چنین درباره اش گفته می شود که طی حدود چهار دهه، هر سازمان و ناشر بزرگی که قصد چاپ یک یا چند کتاب گرانقدر و نفیس را داشت، اول به یاد هرمز وحید و استفاده از هنر او می افتاد.

تصویری از لوگوی شرکت اُفست که توسط هرمز وحید طراحی شده است زنده یاد پرویز کلانتری در گفت وگویی با مجله ی جهان کتاب درباره این هنرمند گفته است: تولید کتاب چیزی نیست که سرسری گرفته شود سابقه درک مفهوم، ممیزی و آبرومندی کتاب چه از نظر محتوا و نقاشی و چه از نظر انتخاب کاغذ، نوع حروف، انتخاب جلد و طراحی و چاپ و بالأخره صحافی همه باید زیر نظر و با مسئولیت شخصی باشد که به تمام این ظرایف احاطه ی کامل دارد و هرمز وحید همه ی آن بود: پایه گذار زیباسازی و کتاب پردازی نوین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرافیستی که عمرش را به کتاب آرایی گذراند

گرافیستی که عمرش را به کتاب آرایی گذراند