مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 17:402022-11-08اجتماعي

کارون آلوده ترین رودخانه خوزستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: رودخانه کارون، آلوده ترین رودخانه استان خوزستان از نظر ورود فاضلاب شهری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نقص در سیستم های تصفیه فاضلاب شهر های مختلف و فقدان سیستم تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب ها طی پنج سال گذشته در راستای کاهش ورود فاضلاب به رودخانه کارون انجام شده و تصفیه خانه های اهواز در حال احداث هستند.

وی افزود: تصفیه خانه شرق اهواز با ظرفیت 120 هزار مترمکعب در شبانه روز به طور کامل احداث شده و آماده بهره برداری است و عملیات احداث تصفیه خانه غرب اهواز نیز از سال گذشته شروع شده که امید است در بازه زمانی حداکثر سه ساله شاهد راه اندازی این تصفیه خانه باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان  با بیان اینکه راه اندازی این تصفیه خانه ها از تخلیه پساب جمعیت شهری حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جلوگیری می کند، گفت: بخش قابل توجهی از فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر نیز وارد رودخانه کارون می شود.

اشرفی با اشاره به اینکه عملیات احداث تصفیه خانه های این شهرها بین 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: مشکلات اجرایی در ادامه کار وجود داشت که در نشست هایی در استانداری، در حال رفع هستند و امیدواریم تصفیه خانه های این دو شهر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارون آلوده ترین رودخانه خوزستان

کارون آلوده ترین رودخانه خوزستان