مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 16:152022-11-08اقتصادي

هدف گذاری 84 میلیون دلاری صادرات پوشاک برای سال جاری


سخنگوی وزارت صمت از هدف گذاری 84 میلیون دلاری صادرات پوشاک برای سال جاری خبر داد و این در حالی است که اتحادیه پوشاک قبلا ارزش صادرات سالانه پوشاک را 130 تا 140 میلیون دلار اعلام کرده و گفته بود که این رقم با روی کار آمدن طالبان کاهش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امید قالیباف با اعلام حجم 9 میلیارد دلاری بازار پوشاک، از رشد سه درصدی تولید پوشاک در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت که بر اساس اعلام اتحادیه پوشاک در این مدت 1.

5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده، هر چند برآوردهای مختلفی از میزان قاچاق پوشاک ارائه می شود.

وی همچنین الزام پوشاک به اخذ شناسه کالا را راهکار اصلی مبارزه با قاچاق دانسته و گفت که در مجموع تاکنون بیش از 357 هزار شناسه برای گروه پوشاک صادر شده و با پیوستن سایر تولیدکنندگان برای دریافت شناسه مسیر برخورد با پوشاک قاچاق هموارتر می شود.

سخنگوی وزارت صمت ارزش صادرات هفت ماهه پوشاک را 37 میلیون دلار عنوان و تاکید کرده که هدف گذاری صادراتی پوشاک برای سال جاری 84 میلیون دلار است.

البته در نیمه دوم سال باید صادرات شتاب بیشتری بگیرد.

به گفته وی در حال حاضر 758 واحد تولید پوشاک پروانه بهره برداری دارند و 13 طرح بزرگ تولید پوشاک با پیشرفت بالای 80 درصد در حال تکمیل است که به زودی افتتاح خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری 84 میلیون دلاری صادرات پوشاک برای سال جاری

هدف گذاری 84 میلیون دلاری صادرات پوشاک برای سال جاری