مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:302022-11-08بين الملل

نسل جدید موشک های چینی سال 2027 به پرواز درمی آیند


یک طراح موشک چینی گفته است انتظار می رود نسل بعدی موشک سرنشین دار چینی برای ارسال فضانوردان به ماه پرواز اولیه خود را در حدود سال 2027 انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، ژائو شینگو (Zhao Xinguo) طراح ارشد موشک و رییس بخش توسعه موشکی آکادمی فناوری پرتابگر چین، گفت: موشک جدید که هنوز نامش مشخص نشده است، نقش مهمی در برنامه جاه طلبانه چین برای استقرار فضانوردانش به ماه دارد.

وی روز دوشنبه در جوهای، استان گوانگدونگ و یک روز قبل از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی هوانوردی و هوافضای چین که بزرگ ترین نمایشگاه تسلیحاتی در چین است، گفت: طبق برنامه ما، تمام شرایط لازم برای اولین ماموریت پرتاب موشک در سال 2027 آماده خواهد شد.

ژائو گفت که موشک جدید حدود 90 متر ارتفاع و قطر پنج متر خواهد داشت که این به آن معنا است که تقریبا دو برابر بلندتر از موشک لانگ مارچ 5 که در حال حاضر بزرگترین موشک در خانواده موشک های چین است، خواهد بود.

این موشک با یک تقویت کننده اصلی و دو تقویت کننده جانبی، دارای وزن پرتابی تا 2187 تن متریک خواهد بود که این وزن دو برابر سنگین تر از لانگ مارچ 5 است.

به گفته ژائو شینگو، این موشک قادر خواهد بود فضاپیماهایی با وزن حدود 27 تن را به مسیر انتقال زمین- ماه،(دروازه ای برای فرود روی ماه) یا یک فضاپیمای 70 تنی به مدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل جدید موشک های چینی سال 2027 به پرواز درمی آیند

نسل جدید موشک های چینی سال 2027 به پرواز درمی آیند