مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:302022-11-08سياسي

مجلس طرح «شفافیت قوای سه گانه» را اصلاح کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها که از شورای نگهبان اعاده شده بود موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 17 آبان ماه) در نشست علنی نوبت عصر مجلس در جریان بررسی مجدد طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها که از شورای نگهبان اعاده شده بود، با اصلاح بند (ث) ماده 1، تبصره (2) ماده 2، اصلاح ماده 3 و الحاق یک تبصره به ماده 5 طرح مذکور موافقت کردند.

جزییات بند (ث) ماده 1 این طرح پس از اصلاح به شرح زیر است: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و کلیه مؤسسات خصوصی عهده دار خدمات عمومی موضوع بند ب ماده (1) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 مانند سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون.

همچنین مقرر شد در ماده 1 عبارت کانون های وکلای دادگستری جایگزین عبارت کانون وکلای دادگستری شود.

بر اساس این اصلاح تبصره 3 ماده 2 به شرح زیر است: در صورت اختلاف در تشخیص مصادیق موضوع این ماده، تصمیم گیری در خصوص بند الف ماده (1) این قانون بر عهده جلسه مشترک هیأت رییسه و رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس طرح «شفافیت قوای سه گانه» را اصلاح کرد

مجلس طرح «شفافیت قوای سه گانه» را اصلاح کرد