مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-08فرهنگي

داستان های موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه گردآوری می شود


مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی از آغاز مرحله دوم گردآوری داستان های موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی از آغاز مرحله دوم گردآوری داستان های محلی موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه با عنوان ایپک یولو ناغیللاری 2 از 16 آبان ماه سال جاری در قالب برنامه ای یک ماهه در واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی خبرداد.

داریوش علیزاده در این خصوص گفت: در این طرح که با هدف معرفی زیست بوم فرهنگی آذربایجان غربی و حفظ بخشی از فرهنگ و فولکلور مردم این استان اجرا می شود، بخشی از داستان های موجود در موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه از زبان هنرمندان عاشیق این دیار گردآوری، ثبت و طی روزهای آینده منتشر می شوند.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در این طرح فرهنگی تعداد 16 عنوان داستان از داستان های باقی مانده در ذهن هنرمندان عاشیق شهرستان ارومیه با حضور هنرمندان برتر این عرصه طی مدت یک ماه در یکی از استودیوهای صدابرداری شهرستان ارومیه ضبط و ثبت می شوند.

علیزاده افزود: مکتب عاشیقی ارومیه یکی از مکاتب پویا و قدیمی موسیقی عاشیقی در جهان است که بسیاری از وقایع و اتفاقات صورت گرفته در گذشته های دور در قالب ادبیات داستانی با پیوندی زیبا و هنرمندانه با هنر موسیقی در این مکتب پرورش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان های موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه گردآوری می شود

داستان های موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه گردآوری می شود