مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 13:552022-11-08پزشكي

افزایش امید به زندگی آمار سکته های مغزی را بالا برده است


مدیرگروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سکته های مغزی کاملاً وابسته به سن است و به دنبال افزایش امید به زندگی با روند رو به افزایش سکته های مغزی مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: سکته های مغزی کاملاً وابسته به سن است و به دنبال افزایش امید به زندگی با روند رو به افزایش سکته های مغزی مواجه هستیم.

فریبرز خوروش اختلال حرکتی و تکلمی، ضعف دست و پا و کاهش قدرت عضلانی، سرگیجه، عدم تعادل و دو بینی را از علائم اصلی سکته مغزی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از مواقع علائمی چون سرگیجه، دو بینی و کاهش بینایی در دیگر بیماری ها همچون آب مروارید یا ms نیز وجود دارد اما آنچه سکته مغزی را متمایز می ساخت بروز این علائم به صورت ناگهانی در فرد است.

وی اعلام کرد: در مبتلایان به ام اس علائم حرکتی طی چند روز بروز می کند در حالی که این علائم در سکته های مغزی به صورت ناگهانی در فرد بروز می کند.

مدیرگروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: سکته مغزی به دو دسته تقسیم بندی می شوند که در 85 درصد موارد همراه با لخته شدن خون است و 15 درصد نوع خونریزی است که پیشگیری از علل سکته های مغزی بهترین روش درمان است.

وی گفت: کنترل فشارخون، بیماری قند، قطع دخانیات، کاهش وزن، کنترل نوع مواد غذایی از عوامل مؤثر در کاهش سکته های مغزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش امید به زندگی آمار سکته های مغزی را بالا برده است

افزایش امید به زندگی آمار سکته های مغزی را بالا برده است