مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 13:302022-11-08پزشكي

توزیع آنتی بیوتیک در فارس تداوم دارد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توزیع آنتی بیوتیک بین داروخانه های استان فارس از شنبه این هفته آغاز شده است و همچنان تداوم دارد.

- دکتر محمدجواد راعی سه شنبه 17 آبان به خبرنگاران گفت: توزیع نخستین محموله از سوسپانسیون آنتی بیوتیک وارادتی به کشور از شنبه این هفته آغاز شد و تاکنون 45 هزار سوسپانسیون توزیع شده است و همچنان ادامه دارد.

راعی گفت: این محموله شامل آموکسی سیلین ، کوآموکسی کلاو ، سفکسیم ، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق کشور هند، با هماهنگی وزارت بهداشت و با هدف تامین کمبود دارو به کشور وارد شده است.

او افزود: به دلیل شیوع بیماری هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخورگی در کشور همزمان با شروع فصل پاییز، با افزایش تقاضای عمومی برای مصرف آنتی بیوتیک‎ ها مواجه بودیم، در حالی که از نظر پزشکان متخصص برای درمان بیماری ویروسی آنفولانزا استراحت کامل و مصرف مایعات، نقش موثری در روند بهبودی بیمار دارد.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی شیراز افزود: با هماهنگی و پیگیری های سازمان غذا و دارو با شرکت ها و تولید کنندگان داخلی طی ماه اخیر، به زودی در کنار آنتی بیوتیک های وارداتی، توزیع آنتی بیوتیک های ساخت داخل طبق روال گذشته در داروخانه های استان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع آنتی بیوتیک در فارس تداوم دارد

توزیع آنتی بیوتیک در فارس تداوم دارد