مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-08سياسي

7 اثر دیگر از استان کرمان در فهرست آثار ثبت ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت «تخت سرتشتک» شهرستان رابر به عنوان یک اثر طبیعی در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت تخت سرتشتک شهرستان رابر به عنوان یک اثر طبیعی در فهرست آثار ملی خبر داد.

فریدون فعالی در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: با تصویب شورای ثبت آثار طبیعی کشور، 7 اثر استان کرمان همچون تخت سرتشتک در شهرستان رابر، غار جفریز در شهرستان بافت، بید کهنسال سرچشمه رفسنجان، مجموعه سروهای کهنسال طرز، چنار کهنسال انارستان، چنار کهنسال روستای کهنوج و چنار کهنسال گیشین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: ثبت این آثار مقدمه ای بر حفاظت این آثار طبیعی است و باید مقوله حفاظت این آثار با مشارکت دستگاه های مرتبط به ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی ،دهیاری ها و شوراهای اسلامی با جدیت برنامه ریزی و انجام شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون 22 اثر طبیعی استان ثبت شده است خاطرنشان کرد: این استان دارای آثار طبیعی منحصربفردی دیگری نیز بوده که پرونده آنها در حال آماده شدن برای ثبت در فهرست آثار ملی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 اثر دیگر از استان کرمان در فهرست آثار ثبت ملی

7 اثر دیگر از استان کرمان در فهرست آثار ثبت ملی