مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-08اقتصادي

طلای سرخ در دام قاچاق


اگرچه در اخبار می خوانید که ایران تأمین کننده 90 درصد زعفران دنیا است اما از آنجا که راه قاچاق باز است لذا سود کاشته ایرانی ها به جیب خارجی ها می رود و زعفران کاران، - همچنان مظلوم واقع شده اند.

مشکلات بسیاری از جمله خشکسالی، افزایش هزینه ها و سود و ضرر قیمت زعفران ناشی از دلالی بخش خصوصی و خصولتی همواره کشاورزان خراسانی را آزرده است اما موضوعی که امروز مورد بحث ما در این گزارش است بحث صادرات و ارزش این محصول گران بهاست که به بهای ناچیزی فروخته می شود و هرسال بازارهای بسیاری را از دست می دهیم.

متأسفانه مشکلات مربوط به تعرفه صادرات به کشورهایی مانند هندوستان و چین،ه بازگشت ارز به سامانه نیما و همچنین موانع تجاری با سایر کشورها، دست به دست هم داده تا بازار صادرات هرسال محدودتر از سال گذشته شود و دلالان بین المللی جای تجار واقعی و صادرکنندگان ایرانی را بگیرند.

متأسفانه تعهدات ارزی و مقررات دست و پاگیر، میزان قاچاق زعفران را به کشورهای همسایه به ویژه افغانستان افزایش داده و ماجرای قاچاق زعفران از کشور به قصه ای پرغصه و تکراری تبدیل شده است که هر از گاهی مسئولان دولتی با ابراز نگرانی برای آن از کنارش رد می شوند.

قاچاقچی جای صادرکننده زعفران را گرفته است فریدون ناصری یکی از صادرکنندگان زعفران در خراسان شمالی است که در گفت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سرخ در دام قاچاق

طلای سرخ در دام قاچاق