مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-08سياسي

«حکمرانی نو» یعنی توجه به آزادی ها و نیازهای نسل جوان


یک نماینده سابق مجلس با اشاره به سخنان اخیر رییس مجلس در مورد لزوم شکل گیری برخی اصلاحات و رسیدن به حکمرانی نو گفت: حکمرانی نو یعنی بازگشت به اصول مترفی قانون اساسی و توجه به آزادی ها و نیازهای نسل جوان.

- جواد آرین منش در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم شکل گیری گفت وگو میان حاکمیت، مردم و احزاب، اظهار کرد: جنبشی که قریب به 2 ماه است بر کشور ما سایه انداخته و ابعاد گسترده داخلی و بین المللی پیدا کرده، به عنوان یک پدیده مهم اجتماعی، دارای علل مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که هر یک از این عوامل نیازمند گفت وگو و ریشه یابی است.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر باعث ایجاد یک شکاف کم سابقه در جامعه شده است، افزود: قطعا حل این مشکلات و بازگشت آرامش پایدار به جامعه، مستلزم شناخت دقیق از ماهیت این جنبش اجتماعی و بررسی علل مختلف آن است.

این جنبش باید آسیب شناسی شود و در جهت حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه جوانان اقدام شود.

این فعال سیاسی عنوان کرد: نقطه آغاز حل مسئله، ایجاد فضای گفت وگو در جامعه و بهره گیری از دیدگاه های نخبگان و دلسوزان جامعه است.

به این منظور باید اقداماتی نظیر نهادینه کردن آزادی بیان، ایجاد فرصت عادلانه برای بیان نظرات جوانان در عرصه های مختلف، استفاده از ظرفیت های مراکز علمی و پژوهشی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حکمرانی نو» یعنی توجه به آزادی ها و نیازهای نسل جوان

«حکمرانی نو» یعنی توجه به آزادی ها و نیازهای نسل جوان