مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-08اقتصادي

تولید عسل در استان بوشهر 20 درصد افزایش می یابد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید عسل در استان بوشهر 20 درصد افزایش می یابد.

- افشین قطبی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت حدود 2 هزار زنبور دار بومی و مهاجر در استان بوشهر اظهار داشت: تولید عسل کنار از شهریورماه در استان بوشهر آغاز شده و برداشت نیز طی روزهای اخیر شروع شده است.

وی با اشاره به تراکم زنبورداران در مناطق کنار خیز استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت عسل کُنار از حدود 414 کندو شامل 114 کندوی بومی و 300 کندوی مهاجر در این استان آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اهمیت عسل کنار از نظر عطر، طعم و خواص دارویی افزود: عسل کُنار داری مرغوبیت، بازارپسندی و ارزش اقتصادی بالایی است.

وی استان بوشهر را قطب تولید عسل کنار کشور خواند و افزود: پیش بینی می شود امسال 2 هزار تن عسل کنار در استان بوشهر تولید شود که میزان تولید 20 درصد افزایش خواهد یافت.

کُنار یا سِدر با نام علمی Ziziphus spina-christi نام یک گونه از سرده کنار درخت یا درختچهٔ همیشه سبز یا خزان کننده به ارتفاع سه تا هشت متر است.

درختان خودروی کنار در مناطق گرمسیری و سواحل جنوبی ایران و عمدتاً در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، لارستان، بوشهر و خوزستان یافت می شوند که به صورت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید عسل در استان بوشهر 20 درصد افزایش می یابد

تولید عسل در استان بوشهر 20 درصد افزایش می یابد