مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-08فرهنگي

چاپ جستاری درباره بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید


کتاب «مدرنیته مشروع است؛ بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید» نوشته سید مسعود آذرفام توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

- کتاب مدرنیته مشروع است؛ بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید نوشته سید مسعود آذرفام توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب مدرنیته مشروع است؛ بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید نوشته سید مسعود آذرفام به تازگی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب جستاری است که آذرفام براساس رساله دکترایش در دانشگاه تهران نوشته است.

او در این جستار که بیشتر منابع مطالعاتی اش به زبان آلمانی هستند، به یکی از بنیادی ترین منازعات فکری غرب مدرن در باب ماهیت سنت و مدرنیته پرداخته که عموماً باعنوان منازعه مشروعیت عصر جدید خوانده می شود.

نگارنده این کتاب می گوید در قرن بیستم منازعه ای میان سه تن از مهم ترین اندیشمندان این قرن، کارل اشمیت، کارل لوویت و هانس بلومنبرگ در گرفت و رسالت کلی کتاب یا همان جستاری که صحبت از آن است، در حقیقت به شرح و بررسی این منازعه اختصاص دارد.

این منازعه اگرچه بلافاصله به محل تامل و پژوهش های فلسفی اصیلی در آلمان و با تأخیری در سایر نقاط اروپا و آمریکا بدل شد، در زبان فارسی هنوز نه تنها هیچ پژوهش منسجم و جامعی از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ جستاری درباره بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید

چاپ جستاری درباره بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید