مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 09:052022-11-08اجتماعي

آغاز مهاجرت پرندگان به منابع آبی کردستان


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان از آغاز مهاجرت پرندگان به منابع آبی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان، پرندگان مهاجر هر ساله با آغاز فصل سرما از نقاط سردسیر قطب شمال همچون سیبری در روسیه و کشورهای اسکاندیناوی به سمت نقاط گرمسیر در قطب جنوب کوچ می کنند و کشور ایران هم با دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی، مأوای این پرندگان است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان بیان کرد: پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر با آغاز فصل پاییز و پایین آمدن دمای هوا و شروع سرما در عرض های جغرافیایی بالاتر، به سمت عرض های جغرافیایی پایین تر مهاجرت می کنند.

حیدر ویسی افزود: در این راستا استان کردستان نیز با داشتن زیستگاه ها و منابع آبی متنوع و فراوان در مسیر مهاجرت پرندگان، مأمن مناسبی برای پذیرای این پرندگان در چند ماه از سال بوده و ضمن استراحت کوتاه و ذخیره انرژی به راه خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: تالاب بین المللی زریوار و سدهای استان از مهمترین منابع آبی کردستان بوده و گونه های مختلف پرندگان مانند: فلامینگو، لک لک ها، باکلان ها، کاکایی ها، ماهی خورک ها، عقاب ماهی گیر، حواصیل خاکستری و سفید، پلیکان، اردک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مهاجرت پرندگان به منابع آبی کردستان

آغاز مهاجرت پرندگان به منابع آبی کردستان