مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 20:452022-11-07پزشكي

کشف بیش از 2400 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری های رفسنجان


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از کشف و ضبط بیش از 2400 قلم فرآورده غیرمجاز در عطاری های شهرستان رفسنجان طی 6 ماه امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، مهسا حسنی پور اظهار کرد: عطاری صرفا مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز دارو، ساخت دارو و غیره را ندارد.

وی ادامه داد: همچنین عطاری ها مجاز به ارائه اشکال دارویی آماده نظیر قطره، قرص و کپسول به مراجعه کنندگان نیستند و اقداماتی مانند ادعای درمان بیماری از سوی عطاری ها غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: بررسی های به عمل آمده در آزمایشگاه های سم شناسی و آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو بر روی داروهای ترک اعتیاد، داروهای افزاینده وزن، داروهای کاهنده وزن و دیگر موارد که در عطاری ها به شکل فله و بدون برچسب معتبر سازمان غذا و دارو عرضه می شوند، حاکی از آن است که این فرآورده ها حاوی ترکیباتی است که در صورت استفاده، تهدیدکننده سلامتی و حیات فرد هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال داروهایی که تحت عنوان داروهای چربی سوز، داروی لاغری بدون نسخه و گیاهی معرفی می شوند عمدتاً حاوی ترکیبات آمفتامینی و شبه آمفتامینی بوده و در مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بیش از 2400 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری های رفسنجان

کشف بیش از 2400 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری های رفسنجان