مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 14:202022-11-07بين الملل

مسکو از دلیل اصلی عملیات نظامی در اوکراین پرده برداشت


معاون شورای امنیت روسیه می گوید که تهدیدهای کی یف درباره پیگیری برنامه هسته ای این کشور، عمده دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دیمیتری مدودف، معاون کنونی شورای امنیت و رییس جمهور پیشین روسیه، تاکید کرد که عمده دلیل آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تهدیدهای ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین درباره از سرگیری برنامه هسته ای این کشور بوده است.

مدودف در پیامی نوشت: یکی از دلایل انجام عملیات نظامی ویژه، تهدیدهای (زلنسکی) درباره پیگیری برنامه هسته ای اوکراین بود؛ برنامه ای که کی یف تحت تفاهم نامه 1994 بوداپست از آن دست کشید.

وی افزود: در عوض ما در مجاورت مرزهای مان چه چیزی می بینیم؟ عروسک های حقیر خیمه شب بازی و دست نشانده در کشوری فرودست که حالا بابت تصمیم کنار گذاشتن زرادخانه اتمی مستقر در مرزهایش که بر اساس تفاهم نامه 1994 بوداپست گرفته بود، سخت به گریه و زاری افتاده است؛ زرادخانه ای که از شوروی سابق به ارث برده بود.

مدودف در ادامه ضمن تاکید بر اینکه اوکراینی ها همواره تبعیت کی یف از این معاهده بین المللی را اقدامی اجباری می دانند که تحت فشار شدید واشنگتن اتخاذ شده، اضافه کرد: هرچند اوکراین ابزار مورد نیاز برای محافظت و حمایت از تسلیحات هسته ای که تصادفاً به دست آور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو از دلیل اصلی عملیات نظامی در اوکراین پرده برداشت

مسکو از دلیل اصلی عملیات نظامی در اوکراین پرده برداشت