مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 14:102022-11-07اقتصادي

لزوم جلوگیری از کشت محصولات پر آب در زنجان


فرماندار زنجان بر لزوم جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر که صرفه اقتصادی ندارند تاکید کرد و گفت: باید با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کشت گام برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پرویز خالقی فرماندار ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه امنیت و سلامت غذایی استان زنجان گفت: هشدارهای ناشی از کم آبی باید منجر به تسریع در روند تغییر سبک کشاورزی شود.

وی بر لزوم جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر که صرفه اقتصادی ندارند اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی باید با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کشت گام برداشت.

فرماندار زنجان بر لزوم ضرورت توجه متولیان مربوطه به پایداری ارزش غذایی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: در راستای کسب مولفه های لازم برای رقابت تولیدات کشاورزی در بازارهای بین المللی باید به دنبال کیفیت محصولات اعم از سلامت غذایی آنها بود.

خالقی تاکید کرد: در راستای تامین مواد غذایی، سه رکن اصلی دسترسی، پایداری در دسترسی و وجود کافی مواد غذایی در سطح شهرستان زنجان، از سوی ارگان های مربوطه به خوبی عمل شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ویژه آب بخصوص برای مصارف کشاورزی در سطح کشور، باید نگاه ها به سمت اصلاح اساسی الگوی کشت و بالا بردن میزان بهره وری از کمترین مصارف باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جلوگیری از کشت محصولات پر آب در زنجان

لزوم جلوگیری از کشت محصولات پر آب در زنجان