مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 13:252022-11-07فرهنگي

خانه ساری اصلانی کنگاور مرمت می شود


مدیرگروه محوطه ها و بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از در دستورکار قرار گرفتن مرمت خانه تاریخی ساری اصلانی کنگاور خبر داد.

- کیومرث خانی لعل آبادی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به اجرای چند مرحله مرمت اضطراری در این بنا، اظهارکرد: باتوجه به قدمت و فرسودگی این بنا از حدود سه سال پیش مرمت آن بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این مدت سه مرحله مرمت اضطراری تنها در سازه اصلی بنا صورت گرفته و هنوز هم بخش های دیگری از آن نیاز به مرمت دارد.

مدیرگروه محوره ها و بناهای تاریخی استان تصریح کرد: همچنین در این مدت بخشی از دیوارهای ضلع شمالی این بنا دچار آسیب دیدگی و فروریختگی شده بود که به دلیل همجواری آن با یک مدرسه و احتمال وقوع خطر برای دانش آموزان، پس از انجام مستندنگاری و نقشه برداری آن را جمع آوری کردیم.

وی میزان اعتبار اختصاص داده شده برای مرمت این بنا را طی چندسال اخیر اندک توصیف کرد و گفت: اگر هرساله رقم قابل توجهی اعتبار برای آن در نظر گرفته شود، می توانیم طی چهار سال آینده در چند فاز خانه تاریخی ساری اصلانی را از شرایط فعلی خارج کنیم و کاملا مرمت و بازسازی شود.

خانی لعل آبادی ادامه داد: در بخش هایی از این بنا قطر دیوارها تا حدود یک متر و 60 تا 70 سانتی متر ضخامت دارد و این مسئله باعث شده تا اعتبارات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه ساری اصلانی کنگاور مرمت می شود

خانه ساری اصلانی کنگاور مرمت می شود