مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 12:102022-11-07سياسي

انتخابات کنگره آمریکا؛ همه چیز به مویی بند است!


آمریکا فردا (سه شنبه) مصادف با هشتم نوامبر با انتخابات سرنوشت ساز دو مجلس کنگره روبروست؛ سنا و مجلس نمایندگان.

در این انتخابات که عنوان میان دوره ای به آن اطلاق می شود و زمان آن دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری است، - آمریکا فردا (سه شنبه) مصادف با هشتم نوامبر با انتخابات سرنوشت ساز دو مجلس کنگره روبروست؛ سنا و مجلس نمایندگان.

در این انتخابات که عنوان "میان دوره ای" به آن اطلاق می شود و زمان آن دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری است، یک سوم نمایندگان سنا و تمام اعضای مجلس نمایندگان انتخاب می شوند.

انتخابات میان دوره ای امسال هم از آن رو اهمیت ویژه ای پیدا کرده که برتری کنونی دموکرات ها بر کنگره به مویی بند است و با از دست رفتن محتمل این اکثریت شکننده، برنامه سیاسی باقیمانده رییس جمهور دموکرات آمریکا در معرض خطر قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جمهوری خواهان آمریکایی شانس زیادی برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان ایالات متحده دارند، در حالی که امید بیشتر دموکرات ها به حفظ اکثریت در سناست.

از دست رفتن کنترل مجلس نمایندگان و تشکیل یک مجلس جمهوری خواه، برای منحرف کردن اکثر قوانینی که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و دموکرات های همکارش می خواهند وضع کنند، کافی است و احتمالاً موجی از تحقیقات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات کنگره آمریکا؛ همه چیز به مویی بند است!

انتخابات کنگره آمریکا؛ همه چیز به مویی بند است!