مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:402022-11-07پزشكي

شایع ترین ناهنجاری های مادرزادی چیست؟/متخصص ژنتیک پاسخ می دهد


یک متخصص ژنتیک با اشاره به اینکه شایع ترین ناهنجاری مادرزادی ناهنجاری قلب است و شنوایی و مشکلات عصبی در رتبه های بعدی قرار دارد، گفت: بعضا این ناهنجاری های قلب ممکن است چند ماه بعد از تولد حل شود و برخی نیاز به جراحی داشته باشد.

- ایسنا/کرمان یک متخصص ژنتیک با اشاره به اینکه شایع ترین ناهنجاری مادرزادی ناهنجاری قلب است و شنوایی و مشکلات عصبی در رتبه های بعدی قرار دارد، گفت: بعضا این ناهنجاری های قلب ممکن است چند ماه بعد از تولد حل شود و برخی نیاز به جراحی داشته باشد.

دکتر نصرالله صالح گوهری در گفت و گو با ایسنا درباره ناهنجاری های مادرزادی اظهار کرد: ناهنجاری های مادرزادی در زمان تولد و بدو تولد نوزاد وجود دارند و ممکن است در بدو تولد تشخیص داده نشوند.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری های مادرزادی طیف وسیعی از بیماری ها را شامل می شود، افزود: برخی از این موارد را با بعضی روش ها می توان تشخیص داد.

به ویژه ناهنجاری های فیزیکی که با سونوگرافی قابل تشخیص است و یا نقصی که از قبل در خانواده وجود داشته اما برخی ناهنجاری های جنین نیز قابل تشخیص نیست.

صالح گوهری با اشاره به اینکه ناهنجاری های مادرزادی به دو طیف گسترده ساختاری و عملکردی تقسیم می شوند، بیان کرد: ناهنجاری ساختاری مواردی است که کودک از لحاظ فیزیکی دچار مشکل است و در ناهنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین ناهنجاری های مادرزادی چیست؟/متخصص ژنتیک پاسخ می دهد

شایع ترین ناهنجاری های مادرزادی چیست؟/متخصص ژنتیک پاسخ می دهد