مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-07دانش

آیا بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی محقق شده است؟


طی 2 دهه گذشته، مفهوم بین المللی شدن آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته و در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت های اصلی دانشگاه ها در سراسر جهان است.

- ایسنا/خراسان رضوی طی 2 دهه گذشته، مفهوم بین المللی شدن آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته و در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت های اصلی دانشگاه ها در سراسر جهان است.

برای بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی شدن تبدیل به بخش جدایی ناپذیر در آموزش، پژوهش و خدمات شده است.

همچنین این مفهوم در تعدادی از موسسات جهانی در بیانیه ماموریت ها، سیاست ها، راهبردها و چهارچوب های سیاست ملی موسسه ای متجلی شده است.

محققان در پژوهشی با عنوان الگویی برای بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی آورده اند: بین المللی شدن آموزش عالی را از دیدگاه های مختلف تعریف کرده اند که از میان آن ها یکی از محققان نقش بیشتری داشته است و بین المللی شدن آموزش عالی در سطوح ملی، بخشی و نهادی را به عنوان فرآیند ادغام بعد بین المللی، بین فرهنگی یا جهانی در اهداف، کارکردها و ارائه آموزش عالی تعریف کرده است.

بین المللی شدن آموزش عالی از یک طرف توسط پیگیری اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی و آرمان هایی مانند افزایش درک بین المللی، بخشیدن بعد بین المللی به آموزش، پژوهش، برنامه درسی و اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی محقق شده است؟

آیا بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی محقق شده است؟