مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-07اقتصادي

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و مصرف آب/باید از کشت محصولات پر آب بر جلوگیری شود


فرماندار زنجان تاکید بر جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر که صرفه اقتصادی ندارند، گفت: با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی و .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی فرماندار شهرستان زنجان در جلسه قرارگاه امنیت و سلامت غذایی استان زنجان که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در محل اداره کل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن تاکید بر سرعت بخشی نسبت به اصل اصلاح الگوی کشت در سطح شهرستان زنجان، اضافه کرد: هشدارهای ناشی از کم آبی بایستی منجر به تسریع در روند تغییر سبک کشاورزی شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در راستای تامین مواد غذایی، سه رکن اصلی دسترسی، پایداری در دسترسی و وجود کافی مواد غذایی در سطح شهرستان زنجان، از سوی ارگان های مربوطه به خوبی عمل شده است، ادامه داد: بایستی تلاش ها در راستای القای بیش از پیش حسّ امنیت روانی در حوزه تامین مواد غذایی بوده و عموم مردم از آرامش کاملی در این حوزه به سر ببرند.

وی به پیش بینی های سازمانهای جهانی در مورد نیاز مضاعف کشورها به مواد غذایی طی دهه های پیش رو اشاره داشته و افزود: با توجه به اهمیت ویژه آب بخصوص برای مصارف کشاورزی در سطح کشور، بایستی نگاهها به سمت اصلاح اساسی الگوی کشت و بالا بردن میزان بهره وری از کمترین مصارف باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و مصرف آب/باید از کشت محصولات پر آب بر جلوگیری شود

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و مصرف آب/باید از کشت محصولات پر آب بر جلوگیری شود