مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-07اقتصادي

خسارت میلیاردی فرسایش بادی به حمل و نقل ریلی و اراضی کشاورزی


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از وارد آمدن خسارات چند هزار میلیاردی فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای به اماکن، تاسیسات، - مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از وارد آمدن خسارات چند هزار میلیاردی فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای به اماکن، تاسیسات، حمل و نقل ریلی و اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر وحید جعفریان در اولین نشست تخصصی تبادل نظر کارشناسی که روز گذشته در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، به میزان خسارت مستقیم ناشی از فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای اشاره کرد و افزود: این عوامل بیش از 3000 میلیارد تومان در سال به اماکن، تاسیسات، حمل و نقل ریلی و اراضی کشاورزی خسارت وارد می کند البته این محاسبه خسارت بر اساس سال 1379 بوده است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری همچنین از احیای 8میلیون و 700هزارهکتار از مناطق تحت تأثیر و کانون های فرسایش بادی خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های مقابله با بیابان زایی و رقومی سازی مطالعات و پروژه های اجرایی بخش بیابان از ابتدا تاکنون به مساحت 13.

1 میلیون هکتار، شامل پروژه های نهالکاری و بوته کاری، مدیریت رواناب، بادشکن غیر زنده، مالچ پاشی و تله رسوبگیر انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت میلیاردی فرسایش بادی به حمل و نقل ریلی و اراضی کشاورزی

خسارت میلیاردی فرسایش بادی به حمل و نقل ریلی و اراضی کشاورزی