مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:402022-11-07پزشكي

کاهش ابتلا به سل درخراسان رضوی با شیب ملایم


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته 563 مبتلا به سل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند که این رقم از ابتدای امسال تا کنون 254 مورد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهدبه نقل از وب دا، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کاهش ابتلا به سل در مناطق زیر پوشش دانشگاه با شیب ملایم، اظهار کرد: پارسال 563 مبتلا به سل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند که این رقم از ابتدای امسال تا کنون 254 مورد بوده است.

ناصرامینی افزود: این در حالی است که  20 درصد از مبتلایان به سل در مشهد و خراسان رضوی اتباع خارجی هستند.

وی علائم ابتلا به سل را شامل سرفه بیش از 2 هفته و داشتن سایر علائم شامل خلط سینه، تب، تعریق شبانه، کاهش وزن، کاهش اشتها و درد قفسه سینه عنوان کرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمار مبتلا به سل مخزن انتقال این بیماری است، افزود: تراکم جمعیت، تماس نزدیک با بیمار، تهویه نامناسب هوا، فضای کوچک و بدون نور آفتاب، سن بالا، سوء تغذیه، دیابت، مصرف سیگار، بیماری های ناتوان کننده مانند نارسایی مزمن، سرطان و مصرف داروهای تضعیف کننده ایمنی در طولانی مدت از جمله عوامل خطرساز ابتلا به سل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ابتلا به سل درخراسان رضوی با شیب ملایم

کاهش ابتلا به سل درخراسان رضوی با شیب ملایم