مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:452022-11-07پزشكي

خشم های دردسرساز را چگونه کنترل کنیم؟


درگیری، نزاع و خشونت در محیط ها و موقعیت های اجتماعی محصول خشم های دردسرساز بیمارگونه افرادی است که هنوز برای خشم مشکل ساز خود چاره نیندیشیده و یا برای کنترل با موانع زیادی مواجه می شوند.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک مشاور و روانشناس خانواده گفت: درگیری، نزاع و خشونت در محیط ها و موقعیت های اجتماعی محصول خشم های دردسرساز بیمارگونه افرادی است که هنوز برای خشم مشکل ساز خود چاره نیندیشیده و یا برای کنترل با موانع زیادی مواجه می شوند.

سارا نیکوسخن در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روش های مقابله و درمان خشم و پرخاشگری به دو بخش دارویی و غیردارویی تقسیم می شود و در مورد افرادی که در زمینه پرخاشگری دچار مشکلات خاص هستند علوم روانشناسی و روانپزشکی عناوین خاصی را برای این گونه مشکلات درنظر گرفته اند.

این کارشناس ارشد روانشناس تربیتی بیان کرد: اختلال کنترل تکانه به اختلالی گفته می شود که افراد مبتلا در کنترل امیال درونی و احساسات خشم خود دچار ناتوانی هستند و نمی توانند واکنش های خشمگینانه خود را کنترل کنند؛ در نتیجه خشم انفجاری برای آنان رخ می دهد؛ این گونه افراد در وهله اول باید با روش دارویی زیر نظر روانپزشک درمان شده و در مرحله بعد به عنوان مکمل از برنامه های روان درمانی به عنوان مدیریت خشم بهره بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشم های دردسرساز را چگونه کنترل کنیم؟

خشم های دردسرساز را چگونه کنترل کنیم؟