مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 21:102022-11-06فرهنگي

پای مانی حقیقی به ماجرای اصغر فرهادی کشیده شد


مانی حقیقی، فیلمساز ایرانی که هم به عنوان نویسنده و هم بازیگر با فرهادی همکاری کرده بود نیز مدعی شده که فیلم «گذشته» فرهادی بر اساس اپیزودی از زندگی خودش ساخته شده است.

- پس از آنکه یکی از شاگردان اصغر فرهادی مدعی شد فیلم قهرمان آخرین ساخته این فیلمساز، بر اساس مستند او تولید شده و ادعای سرقت ادبی را مطرح کرد، به تازگی در گزارش مفصلی که نیویورکر منتشر کرده، مانی حقیقی نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است؛ مسائلی که واکنش وکیل بین المللی فرهادی را در پی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ پس از حواشی مطرح شده درباره ادعای سرقت ایده فیلم قهرمان از مستندی توسط آزاده مسیح زاده، ایندی وایر به تازگی در گزارش نوشت: اصغر فرهادی در حال حاضر منتظر تصمیم نهایی درباره دعوای سرقت ادبی است که شاگرد سابقش آزاده مسیح زاده علیه او مطرح کرده و بر اساس آن مدعی شده فیلم قهرمان بر اساس مستندی ساخته شده که او برای کلاسش ساخته و هرگز اعتباری برای او در این زمینه قائل نشده است.

فرهادی و مسیح زاده هر دو در معرض محکومیت قرار دارند، زیرا اگر دادگاه به نفع فرهادی رای دهد، دانشجوی سابق ممکن است به اتهام افترا تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

این دعوای حقوقی دنیای سینمای ایران را آشفته کرده چرا که اصفر فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار با فاصله زیادی مورد تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای مانی حقیقی به ماجرای اصغر فرهادی کشیده شد

پای مانی حقیقی به ماجرای اصغر فرهادی کشیده شد