مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 19:402022-11-06اقتصادي

خصوصی سازی بدون داشتن عمق حکمرانی محکوم به شکست است


یک استاد دانشگاه با بیان اینکه خصوصی سازی بدون داشتن عمق حکمرانی محکوم به شکست می شود، گفت: ما با یک الگوی واحد در خصوصی سازی مواجه نیستیم، ابتدا باید عمق حکمرانی داشته باشیم و بعد خصوصی سازی صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عادل پیغامی امروز در همایش آسیب شناسی الگوی خصوصی سازی با بررسی پرونده خصوصی سازی پتروشیمی خلیج فارس که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما با یک الگوی واحد در خصوصی سازی مواجه نیستیم، ابتدا باید عمق حکمرانی داشته باشیم و بعد خصوصی سازی صورت گیرد.

  به گفته وی، اقتصاد رانتی از زمان قاجار تاکنون در کشور ما شکل گرفته و در زمینه توزیع اموال عمومی و انفال هم این رانت وجود دارد.

  استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق همچنین گفت: در کشور آمریکا به خاطر اینکه عمق حکمرانی وجود دارد حتی فعالیت های وزارت خارجه را خصوصی می کنند اما ما بدون داشتن عمق حکمرانی به سمت خروج از حاکمیت دولت رفتیم و به این لحاظ در خصوصی سازی موفقیت حاصل نشد.

  پیغامی اظهار داشت: همانگونه که در بخش دولتی عدم پرداخت دین انجام می شود، عنوان کرد: مثلاً وقتی می خواهند یک شرکت را واگذار کنند به فلان صندوق بازنشستگی می گویند آیا پول داری؟ و شرکت مورد نظر را به او واگذار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خصوصی سازی بدون داشتن عمق حکمرانی محکوم به شکست است

خصوصی سازی بدون داشتن عمق حکمرانی محکوم به شکست است