مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 18:402022-11-06بين الملل

روسیه و عراق توافق همکاری در زمینه هسته ای امضا می کنند


سفارت روسیه در عراق اعلام کرد که مسکو و بغداد آماده امضای توافقنامه همکاری در زمینه فناوری های مسالمت آمیز هسته ای هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایلیا لوپوف مشاور اقتصادی در سفارت روسیه در عراق گفت که مسکو و بغداد آماده امضای توافقنامه همکاری در زمینه فناوری های مسالمت آمیز هسته ای هستند.

وی افزود: مقدمات امضای یادداشت تفاهم درباره همکاری در زمینه استفاده از فناوری مسالمت آمیز هسته ای فراهم شده است و همچنین طرفین در حال بررسی همکاری ها در زمینه آموزش دانشجویان عراقی در دانشگاه های تخصصی روسیه هستند.

این مقام روسی ادامه داد: عراق از دیرباز به انرژی هسته ای روسیه علاقه نشان داده است و اکنون دو طرف در چارچوب توافقنامه همکاری 1975 در زمینه استفاده از انرژی هسته ای، روند مذاکرات برای مشارکت در این زمینه را از سر گرفته اند.

لوپوف ادامه داد: روس اتم و آژانس کنترل مواد رادیواکتیو عراق در حال بررسی امکان اجرای پروژه های کوچک در زمینه ساخت راکتورهای تحقیقاتی و همچنین استفاده از فناوری های هسته ای برای مقاصد صلح آمیز در پزشکی، کشاورزی و نمک زدایی آب دریا هستند.

پیش از این نیز الکساندر کینچاک ، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه گفته بود که روسیه آماده است تا محصولات ایزوتوپی به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه و عراق توافق همکاری در زمینه هسته ای امضا می کنند

روسیه و عراق توافق همکاری در زمینه هسته ای امضا می کنند