مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 14:402022-11-06اقتصادي

اختصاص210میلیارد ریال اعتبار برای ایجادسازه های آبخیزداری دراستان


مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 210 میلیارد ریال اعتبار به ایجاد سازه های آبخیزداری در مناطق محروم این استان اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید جاوید بخت ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان سرمایه گذاری از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای توسعه آبخیزداری در مناطق کمتر برخوردار این استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: این سازه ها در قالب 13 طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان اجرا می شود.

جاوید بخت افزود: احداث سازه های آبخیزداری با ذخیره آب برای دوران کم آبی از بروز سیل و خسارت های ناشی از آن پیشگیری می کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 9 طرح از محل اعتبارات تملک دارای های سرمایه ای استانی با اعتباری بیش از 85 میلیارد ریال در این استان اجرا می شود، گفت: این میزان اعتبار برای طرح اصلاح و کاربری اراضی، آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیل با حجم عملیات شش هزار و 71 متر مکعب در استان هزینه می شود.

جاوید بخت تصریح کرد: از مزایای مهم اجرای سازه های آبخیزداری در استان کاهش رسوبات، افزایش عمر مفید سدها، کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال موقت و دائم، نشاط تفرجگاه ها، مهیا شدن آبشخور برای گونه های حیات وحش، تقویت پوشش گیاهی و افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص210میلیارد ریال اعتبار برای ایجادسازه های آبخیزداری دراستان

اختصاص210میلیارد ریال اعتبار برای ایجادسازه های آبخیزداری دراستان