مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 14:102022-11-06اقتصادي

رشد 10 درصدی مراجعه اصفهانی ها به مراکز اهدای خون


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از افزایش 10 درصدی مراجعه به مراکز انتقال خون و رشد 8 و نیم درصدی خون گیری در استان در 7 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

- علی فتوحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کنونی ذخیره خون در استان، اظهار کرد: هفته گذشته ذخیره خون استان به 3 و نیم روز رسید، اما با فراخوانی که داده شد و مشارکت مردم، در حال حاضر ذخیره خون اصفهان به 5 روز و ذخیره خون استان به 5.

8 روز رسیده است.

وی گفت: شرایط آب و هوایی و عفونت های ویروسی مثل آنفلوانزا باعث شد، برخی از مراجعه کنندگان به دلیل بیماری و یا مصرف دارو امکان اهدای خون نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه ذخیره خون استان فعلاً بحرانی نیست، اما در شرایط مطلوب هم نیستیم، افزود: نیاز به مراجعه مستمر اهداکنندگان خون داریم تا ذخیره خون استان به 8 روز برسد.

با توجه به اینکه هر سال در فصل سرما ذخیره خون استان کم می شود، از اهداکنندگان درخواست می کنیم بیماران و نیازمندان خون را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه قبلاً ذخیره گروه خونی O منفی کم بود، گفت: ذخیره گروه خونی O منفی از حالت بحران خارج شد و فعلاً در حد 4 روز است.

در حال حاضر به همه گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 10 درصدی مراجعه اصفهانی ها به مراکز اهدای خون

رشد 10 درصدی مراجعه اصفهانی ها به مراکز اهدای خون