مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-06سياسي

آغاز هفته ترویج علم با طعم علوم پایه از 20 آبان


هفته ترویج علم در سال جاری در حالی از روز 20 آبان ماه آغاز می شود که به دلیل قرار گرفتن آن در سال جهانی علوم پایه، برنامه های این هفته نیز با محوریت علوم پایه تعریف شده است.

- هفته ترویج علم در سال جاری در حالی از روز 20 آبان ماه آغاز می شود که به دلیل قرار گرفتن آن در سال جهانی علوم پایه، برنامه های این هفته نیز با محوریت "علوم پایه" تعریف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ترویج و همگانی کردن علوم یکی از بخش های تاثیرگذار ساختار ارتباطات علم و جامعه محسوب می شود، از همین رو است که ارتباط میان علم و جامعه و توسعه علمی، در برنامه های توسعه ملی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ چرا که محورهای توسعه مانند توسعه فناوری، توسعه صنعتی، اقتصادی و توسعه پایدار از نتایج و تبعات همگانی کردن علوم به شمار می رود و این موضوع است که نقش ترویج و همگانی کردن علوم در توسعه را برجسته تر می کند.

به اعتقاد متخصصان، ترویج علم یکی از پایه های نظام علم است و این فرصت را فراهم می کند که به جز متخصصان و پژوهشگران رشته های مختلف علمی، سایر اعضای جامعه درک و بینشی درست از علوم به دست آورند و این وضعیت، بستر لازم برای گسترش دیدگاه علمی در سطح جامعه را فراهم می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هفته ترویج علم با طعم علوم پایه از 20 آبان

آغاز هفته ترویج علم با طعم علوم پایه از 20 آبان