مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 13:452022-11-06پزشكي

میزان مراجعات آنفلوآنزا در اردبیل رو به افزایش است


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت:در روزهای اخیر میزان مراجعات به درمانگاه ها و مراکز درمانی با شکایت شایع آنفلوانزا در استان اردبیل رو به افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر استان، هم اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم، افزود: استفاده از ماسک، شستن دست ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موارد، ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی با اشاره به تأمین داروی مورد نیاز مراجعان به این مراکز خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان آنفلوانزای نوع آ شایع در استان در رده سنین کودکان قرار دارند و بیشتر با علایم تنفسی، سرفه و آبریزش بینی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

محمدیان اردی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان سرعین از آبی به زرد را شاهد هستیم و وضعیت شیوع کرونا در بقیه شهرستان های استان اردبیل آبی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در 2 سال گذشته به علت شیوع کرونا و رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی، ابتلا به آنفلوانزا در سطح استان اردبیل به شکل چشمگیری کاهش یافته بود ولی امسال در پی فروکش کردن نسبی کرونا، ابتلا به آنفلوانزا در استان دوباره شدت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مراجعات آنفلوآنزا در اردبیل رو به افزایش است

میزان مراجعات آنفلوآنزا در اردبیل رو به افزایش است