مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-06پزشكي

روایتی از اهدای خون میلیونی ایرانی ها


در 7 ماهه ابتدایی سال جاری حدود یک میلیون و 625 هزار نفر از هموطنان به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،خون به عنوان حیاتی ترین ماده در بدن مهمترین نقش را در تامین سلامتی ذدارد؛ به طوری که اگر این ماده دچار کمبود و نقصان باشد سلامتی اعضا و جوارح مختلف بدن به مخاطره می افتد.

 اهدای خون به عنوان یکی از سنت های پسندیده در جامعه همواره مورد توجه بسیاری از مردم قرار  داشته است؛ به شکلی که مردان در سال می توانند چهار بار و زنان سه بار خون ادها کنند.

بعد از 2 ساعت از زمان اهدای خون توسط هر فرد خون به بدن برگشته و جایگزین خون اهدایی می شود.

عباس صداقت، سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن ابراز مسرت از احساس مسؤولیت هموطنان نوع دوست و اهداکنندگان همیشه همراه سازمان انتقال خون ایران، گفت: در 7 ماهه نخست سال جاری، حدود 4 میلیون واحد محصولات و فرآورده های خون مورد نیاز مراکز درمانی کشور فرآوری و تأمین شد که بدین ترتیب، شبکه ملی خون رسانی کشور در این شاخص رشدی حدود 11.

76 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب کرده است.

  صداقت افزود: استان های خراسان شمالی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و همدان به ترتیب با بیش از 37 درصد، نزدیک به 31 درصد ، نزدیک به 26 درصد و بیش از 25 درصد بیشترین رشد شاخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از اهدای خون میلیونی ایرانی ها

روایتی از اهدای خون میلیونی ایرانی ها