مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-06فرهنگي

شوق دیدار در نگارخانه صفوی


نمایشگاه «شوق دیدار» ارائه کننده آثار نگارگری ونوس نجفی و سعیده شادمان است که این روزها در نگارخانه صفوی برپاشده است.

- ایسنا/اصفهان نمایشگاه شوق دیدار ارائه کننده آثار نگارگری ونوس نجفی و سعیده شادمان است که این روزها در نگارخانه صفوی برپاشده است.

ونوس نجفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه شوق دیدار که به مناسبت هفته هنرمند برگزار می شود، شامل 19 اثر است که از این میان، 12 اثر، مینیاتورهایی است که توسط من خلق شده اند و تعداد7 اثر تذهیب و مینیاتور نیز توسط سعیده شادمان خلق و به نمایش گذاشته شده است.

او ادامه داد: نگارگری مفهومی عام دارد و روش ها و سبک های گوناگون نقاشی ایرانی و نقوش و طراحی سنتی را در برمی گیرد، این سبک ها را می توانیم بر روی دیوارها و سطح های وسیع ببینیم و شکل ظریف تر این سبک ها را می توان در نسخ خطی و کتاب ها به صورت تذهیب، تشعیر، حاشیه سازی، جدول کشی و گل و مرغ و انواعی دیگر دید.

نجفی با بیان اینکه ابداع و تجسمِ هرچه بیشتر زیبایی ها را در نگارگری ایرانی می توان دید، گفت: این ابداعات و تجسمات در خیال هنرمند نقش بسته است؛ آن چیزی که نگارگر ایرانی از آن الهام می گیرد طبیعت است، ولی با این حال هنرمند از طبیعت تقلید نمی کند، بلکه آنچه را که لازم است از آن برداشت و براساس اعتقادات خود، مجسم و مصور می کند؛ بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوق دیدار در نگارخانه صفوی

شوق دیدار در نگارخانه صفوی