مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:502022-11-06اقتصادي

چرا سلامت روان و تاب آوری انسان کلید اقدامات اقلیمی است؟


بحران آب وهوا بر سلامت روان تأثیر منفی می گذارد که به نوبه خود توانایی برای ایجاد تغییرات مورد نیاز برای یک سیاره پایدار را کاهش می دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی بحران آب وهوا بر سلامت روان تأثیر منفی می گذارد که به نوبه خود توانایی برای ایجاد تغییرات مورد نیاز برای یک سیاره پایدار را کاهش می دهد.

به نقل از ویفروم، توافق پاریس سازمان ملل متحد برای حفظ گرمایش جهانی به زیر دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن و چارچوب های قانونی، مالی و اجرایی متعاقب آن، به این معنی است که ما می دانیم چه چیزی برای ایجاد یک سیاره پایدار لازم است و تا چه زمانی وقت داریم.

اما چیزی که هنوز نداریم، یک طرح جهانی برای تاب آوری مردم است؛ حدود 4میلیارد نفر در جوامعی زندگی می کنند که در برابر تأثیرات بحران آب وهوایی آسیب پذیرترند.

هیأت بین دولتی تغییرات آب وهوایی (IPCC) در گزارش خود نشان داد که اکوسیستم های سالم در برابر تغییرات آب وهوایی انعطاف پذیرتر هستند.

این مورد نه تنها در مورد اکوسیستم های طبیعی بلکه در مورد اکوسیستم های انسانی و اجتماعی نیز صادق است.

سلامت روان توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان ظرفیت ما برای مقابله با استرس های زندگی، درک توانایی های خود، یادگیری و کار خوب و کمک به جوامع خود تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سلامت روان و تاب آوری انسان کلید اقدامات اقلیمی است؟

چرا سلامت روان و تاب آوری انسان کلید اقدامات اقلیمی است؟