مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:452022-11-06اقتصادي

کشور دچار تنش آبی است/ راهکارهای ساده برای کاهش مصرف آب


یک کارشناس محیط زیست و انرژی با بیان اینکه ایران در حالت تنش آبی قرار دارد، احتمال وقوع شرایط بحرانی آب در آینده نزدیک در برخی استان ها همچون تهران پیش بینی و اظهار کرد: - مصرفه بهینه و بازچرخانی آب از جمله شیوه های مدیریت منابع آبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک و نیمه خشک همیشه میزان بارندگی کمتری نسبت به سایر کشورها دارد اما امسال با آغاز سال آبی جدید (مهرماه) وارد سومین سال پیاپی خشکسالی شده است.

با توجه به کاهش میزان بارندگی ها، افزایش دمای زمین و میزان تبخیر آب ها، ایران وارد تنش آبی و در بسیاری از نقاط همچون استان تهران نیز وارد بحران آبی شده است و به گفته کارشناسان و مسئولان اگر شیوه مصرف آب به همین شیوه در صنایع،کشاورزی و مصارف خانگی و.

ادامه داشته باشد در آینده ای نه چندان دور با مشکل تامین آب مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: مشهود مشهودی در گفت و گو با ایسنا، درباره بحران کم آبی در تهران اظهار کرد: طبق اظهارنظر محمدرضا بختیاری - مدیرعامل آبفای استان تهران- درحال حاضر حدود 350 میلیون مترمکعب ذخیره آبی در تهران وجود دارد که با در نظر گرفتن مصرف روزانه حدود 3 میلیون و 100هزار متر مکعب توسط مردم تهران، درصورت نداشتن بارش های کافی و انجام نشدن اقدامات لازم برای کاهش مصرف و مصرف بهینه آبژاحتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور دچار تنش آبی است/ راهکارهای ساده برای کاهش مصرف آب

کشور دچار تنش آبی است/ راهکارهای ساده برای کاهش مصرف آب