مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:452022-11-06اقتصادي

تغییر الگوی کشت راه نجات از بحران آب


در بخش کشاورزی یک پاسخ مشخصی دارد؛ باید الگوی کشت را تغییر دهیم آب زیادی مصرف می کنند و الگوی اقتصادی مناسبی و ارز آوری ندارند باید تجدید نظری در رابطه با آنها صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نه تنها ایرانیان بلکه این روزها اغلب مردم جهان با چالش آب دست و پنجه نرم می کنند، همین موضوع سبب شده تا تدابیری در راستای مصرف بهینه آب صورت بگیرد؛ یکی از این اقدامات تعرفه پلکانی برای مشترکان آب بود، در حالی که مشترکان آب شرب تنها 8 درصد از مصرف آب را به خود اختصاص داده اند و بیشترین میزان مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است.

بخشی که بی توجهی به آن ممکن است تبعات جبران نا پذیری به دنبال داشته باشد، در این میان نباید از صنایع غافل شد، چرا که بسیاری از کارشناسان امر شرایط فعلی را به قدری بحرانی می دانند که به استفاده صنایع از آب های زیر زمینی انتقاد می کنند.

اکنون این سوال وجود دارد که چرا تنها مصرب آب صنایع به محل مناقشه تبدیل شده است؟ محمد رضا کاویانپور، رییس مؤسسه تحقیقات و مطالعات آب در رابطه با این موضوع به خبرنگار مهر می گوید: در حقیقت انتقال آب از چرخه آب شرب که کیفیت و قیمت بالایی دارد به پساب یک راه کاری است که نا گریز از اجرای آن هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی کشت راه نجات از بحران آب

تغییر الگوی کشت راه نجات از بحران آب