مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-06فرهنگي

حمله نمادین به آثار هنری همچنان ادامه دارد


با تداوم حمله معترضان محیط زیستی به آثار هنری مشهور جهان، این بار موزه ای در مادرید هدف حمله قرار گرفت و دو فعال محیط زیست دستانشان را با چسب به قاب دو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» نقاش نامدار اسپانیایی چسباندند.

- با تداوم حمله معترضان محیط زیستی به آثار هنری مشهور جهان، این بار موزه ای در مادرید هدف حمله قرار گرفت و دو فعال محیط زیست دستانشان را با چسب به قاب دو نقاشی اثر فرانسیس گویا نقاش نامدار اسپانیایی چسباندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، روز شنبه دو فعال حوزه محیطزیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر فرانسیس گویا که در موزه پرادو نگهداری می شود، با چسب چسباندند ولی به گفته مسوولان موزه این اقدام آسیبی را به قاب نقاشی ها وارد نکرده، اما لکه های جزیی بر روی آن ها ایجاد شده است.

به گفته پلیس، هر دو این فعالان پس از این اقدام دستگیر شدند.

این دو نفر در فضای بین دو نقاشی و بر روی دیوار عبارت 1.

5+ درجه سلسیوس را نوشتند، تا به این نکته اشاره کنند که بر اساس توافقنامه پاریس برای اینکه گرمایش زمین آثار مخرب و غیرقابل کنترل نداشته باشد، افزایش دما باید زیر 1.

5 درجه باقی بماند.

مسوولان موزه پرادو با انتشار توییتی این اقدام را محکوم و به مخاطره انداختن میراث فرهنگی به عنوان ابزاری برای اعتراض را سرزنش کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله نمادین به آثار هنری همچنان ادامه دارد

حمله نمادین به آثار هنری همچنان ادامه دارد