مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-06اقتصادي

کاشت گونه های مقاوم به کم آبی در فضای سبز شهری کرج


سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از کاشت گونه هایی با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط اقلیمی کرج از جمله زیتون تلخ، نارون پیوندی و انواع توت در سطح معابر شهری خبر داد.

- رمضانعلی پوررستمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تامین آب شرب برای مشترکان فرایندی هزینه بر است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که سطح آب های زیرزمینی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و بارندگی ها نیز به حداقل رسیده، مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات موجود، نمی توان آبیاری فضاهای سبز که نقش ریه های تنفسی شهر را دارند حذف کرد، توضیح داد: بر این اساس مدیریت شهری کرج به دنبال استفاده از آب های با کیفیت پایین تر جهت تامین آب آبیاری فضای سبز است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز یکی از راهکارهای اساسی در این خصوص است، گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب شرب شهری، به تازگی 14 انشعاب پر مصرف آب از فضای سبز شهر کرج حذف شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت حذف آب شرب شهری از چرخه عملیات آب رسانی فضای سبز شهر کرج بیان داشت: از سال 96 تاکنون این سازمان با احداث سه تصفیه خانه محلی در مهر ویلا، حصارک و محله دولت آباد و با بازچرخانی آب توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت گونه های مقاوم به کم آبی در فضای سبز شهری کرج

کاشت گونه های مقاوم به کم آبی در فضای سبز شهری کرج