مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-06اقتصادي

سالانه 600 هزار تن میوه در سیستان و بلوچستان تولید می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 600 هزار تن انواع میوه در 100 هزار هکتار از باغات استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امان اله طوقی اظهار داشت: سالانه 600 هزار تن انواع میوه در 100 هزار هکتار از باغات استان سیستان و بلوچستان تولید می شود.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغ شده از وزارت جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف کشاورزی 100 هزار هکتار باغات استان شناسنامه دار می شوند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در راستای افزایش کمی و کیفی تولید، اصلاح باغات و بهره وری از عوامل و منابع تولید، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال حلقه های زنجیره تولید، تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی و توسعه صادرات از مهمترین اهداف تعریف شده در این طرح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: شناسنامه باغی، مدرک رسمی حاوی مشخصات کامل فنی و تخصصی باغات به منظور شناسایی و ساماندهی آمار عرصه های باغی است، که حداقل سالی یکبار مورد بازدید میدانی و راستی آزمایی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع افزود: هدف این طرح فراهم آوردن امکان استفاده و بهره برداری از آمار دقیق باغداران در راستای توسعه صادرات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 600 هزار تن میوه در سیستان و بلوچستان تولید می شود

سالانه 600 هزار تن میوه در سیستان و بلوچستان تولید می شود