مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-06اقتصادي

مسکن زلزله زدگان سرپل ذهاب پس از 5 سال به کجا رسید؟


برخی از صاحبین واحد های مسکونی به دلیل عدم دریافت مجوز حقوقی ساخت موفق به دریافت تسهیلات بازسازی زلزله و بازسازی واحد مسکونی خود نشده و هم اکنون منتظر پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات طرح مسکن ملی هستند تا بتوانند واحد مسکونی خود را بازسازی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، مصیب شهبازی رییس بنیاد مسکن سرپل ذهاب  امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در زلزله آبان ماه 1396 بیش از 9 هزار و 300 واحد شهری تخریبی و 12 هزار و 400 واحد تعمیری آسیب دید که با اعتباری بالغ بر یک هزار و 80 میلیارد تومان تسهیلات و مبلغ 250 میلیارد تومان بلاعوض برای بازسازی این واحدها پرداخت شد.

وی افزود: در بخش روستایی 5 هزار و 600 واحد احداثی و 4 هزار و 350 واحد تعمیری وجود داشت که تمام این واحدها با استفاده از اعتبارات عمرانی زلزله بازسازی شده اند.

رییس بنیاد مسکن سرپل ذهاب با اشاره به مزایای اجتماعی زلزله برای شهرستان، خاطرنشان کرد: مهاجرت معکوس مردم به روستاها، تقویت حس انسان دوستی، نوع دوستی و ایثار و کمک به مردم و تجلی همت و مقاومت مردم زلزله زده از مهمترین مواردی بود که در زلزله آبان ماه سال 96 وجود داشت.

وی ادامه داد: همت مردم شهرستان در دوران بازسازی زلزله نقش مهمی در آبادانی شهرستان داشت و روند بازسازی شهرستان را تسریع داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکن زلزله زدگان سرپل ذهاب پس از 5 سال به کجا رسید؟

مسکن زلزله زدگان سرپل ذهاب پس از 5 سال به کجا رسید؟