مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 08:202022-11-06اقتصادي

حال صیادان بدتر از خزر و رودهایش/ نفس صید و صیاد به شماره افتاد


حال و روز صیادان از وضعیت کنونی خزر و رودخانه های منتهی به آن بدتر بوده و تورهایشان مثل همیشه خالی از صید است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: تب و تاب رفتن به دریا صیادان را بی قرار کرده بود و با گذشت یک ماه از فصل صید و صیادی تورهایشان پر ماهی نیست و حال و روزشان مانند این روزهای خزر و رودخانه های منتهی به آن خوش نیست.

کاهش صید، لایروبی نشدن رودخانه ها، تخریب بستر و زیستگاه های آبزیان، آلودگی دریا، صید غیرمجاز تورهای صیادان را خالی از قبل کرده است و رمق آنان را برای ادامه صید و صیادی از بین برده است.

از سوی دیگر افزایش هزینه های صیادی، گرانی تور و ادوات، بالا بودن تعرفه بیمه و سخت و زیان آور نشدن شغل صیادی مشکلاتش را دو چندان کرده است و سبب شده تا صید و صیادی نفس های آخر را بکشد.

موسوی پیرمردی که سال ها در شغل صیادی و ماهیگیری مشغول کار است، کمبود منابع مالی و کاهش صید را از دغدغه های صیادان ذکر کرد و گفت: هزینه های خرید تور و ادوات صیادی هر سال گران تر از قبل می شود درحالی که درآمد صیادان روز به روز کمتر می شود.

تعاونی های صیادی ورشکسته هستند وی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه رودخانه گرگانرود، تجن و نکا رودخانه های مهم شیلاتی هستند اما ساخت سد لاستیکی در بالادست و نزدیک به دریا ذخایر را از بین برده است، افزود: سال قبل با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال صیادان بدتر از خزر و رودهایش/ نفس صید و صیاد به شماره افتاد

حال صیادان بدتر از خزر و رودهایش/ نفس صید و صیاد به شماره افتاد