مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 22:512022-11-05اقتصادي

روایت خانواده ای که با 100 هزار تومان صاحب طلای سرخ شدند+ فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیاهکل، خاطره احمدی نژاد؛ زعفران در سال های اخیر در  شهریور ماه در مناطق  کوهستانی و نسبتاً خشک تر گیلان کشت و در آبان ماه برداشت می شود که زعفران کاران این مناطق  امسال نسبت به سال های قبل گل دهی بیشتری را شاهد بودند.

  زعفران یک گیاه استراتژیک است که معمولاً در استان خراسان رشد می کند، ولی این گیاه قیمتی در برخی از مناطق گیلان به خصوص منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل تولید می شود.

تولید سالیانه زعفران در گیلان را به طور میانگین 67 کیلوگرم است که سطح زیر کشت زعفران در دیلمان به  20 هکتار رسیده است و در هرهکتار تولید زعفران، برای 200 نفر شغل ایجاد می شود.

    گفت وگویی داشتم با زوج کشاورز فعال اهل دیلمان گیلان که نزدیک به چهار سال است اقدام به کشت و برداشت گل های لطیف زعفران می کنند.

  آقای نوری و همسرش سال هاست مشغول کشاورزی و پرورش محصولات مختلفی هستند بطوری که خانواده و فرزندانشان را نیز از خرید بسیاری از اقلام مصرفی بی نیاز کرده اند.

  غلامحسن نوری کشاورز فعال گیلانی از تبدیل شدن زعفران به عنوان یک منبع درآمد سودآور برای خانواده اش یاد کرده و می گوید که قریب چهار سال است زعفران را به محصولات دیگری محلی خودشان اضافه کردند و این طلای سرخ  به منبع درآمد مهمی در زندگی آن ها تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت خانواده ای که با 100 هزار تومان صاحب طلای سرخ شدند+ فیلم

روایت خانواده ای که با 100 هزار تومان صاحب طلای سرخ شدند+ فیلم